REIZEN_ BEWEGEND STILSTAAN - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Rein & Ann Vries - WaarBenJij.nu REIZEN_ BEWEGEND STILSTAAN - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Rein & Ann Vries - WaarBenJij.nu

REIZEN_ BEWEGEND STILSTAAN

Door: Reindert en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Rein & Ann

08 Februari 2017 | Griekenland, Lesbos

Hier tijdens mijn reis, de periode die ik afleg op weg naar mijn bestemming, overdenk en reflecteer ik op de transitie tussen het verlaten van het bekende en het uitzien naar datgene wat nog onbekend is. Bewegend leer ik stil te staan en ben ik in staat om terug te zien op de afgelopen periode, de omstandigheden, mijn wegen en mijn ontmoetingen. De verschillende landschappen en weersomstandigheden kleuren deze reis die ik volg achter de geblindeerde ramen van onze witte Mercedes bus. Het lijkt samen te vatten hetgeen dat we meemaakten, het getuigd van hetgeen dat we ontdekten en het herhaald nogmaals de verhalen die we hoorden.

Het is veel. Teveel om te beschrijven in een blog als deze. Een blog die een gehele beschrijving zal moeten zijn om de tijd waarin niet geblogd is goed te bloggen. Het lijkt wel moeilijker te worden wanneer het schrijven uitblijft en je wordt ingehaald door de vele mooie dingen die je hier meemaakt en tegelijkertijd daagt het mij uit om een korte uitdrukking te maken hieronder over de afgelopen periode.

Vanaf het posten van onze laatste blog zijn we op verschillende plekken actief geweest. We hebben vele reis kilometers gemaakt en bijzondere mensen mogen ontmoeten. We hebben hen mogen ondersteunen en bemoedigen in het geen waar zij zich voor inzetten. Elke keer opnieuw waren we verwonderd van het werk dat zij verrichten en hoe zij hun leven hiervoor geven. Het is bijzonder om relaties en vriendschappen op te bouwen met juist hen, die zelf uit ervaring tot ons spraken over de miserabele omstandigheden waaruit zij gevlucht zijn. We merkten dat onze steun van bijzondere waarde was in het bieden van ondersteuning aan de projecten die zij leiden.

Anneke geniet hier van het samenleven in de groep, de vele kinderprogramma's waarin ze leiding mocht geven en de ontmoetingen met vele mensen. Het is bijzonder dat we deze tijd samen kunnen gebruiken om anderen te ondersteunen. In de Kinderprogramma's werkten we intensief samen in de sketches en de clowns!

Ook leggen we onze focus al enigszins op de wegen die we in zullen gaan na deze periode. Er zijn wegen die we mogen kiezen en er zijn keuzes die we samen mogen maken tijdens deze reis, we zullen hetgeen wat we gezien hebben niet achterwege laten in het kiezen van onze wegen. Samen willen wij volgen de wegen die Hij heeft voorbereid, op naar de bestemming die meer is dan het avontuur hier.

We willen onze dank uit spreken naar jou, jij die onze blog leest. We voelen ons verbonden met je. Het schrijven naar jou helpt ons te vertalen wat we meemaken. We doen ons uiterste best om je ze goed mogelijk op de hoogte te houden, ook wanneer we beperkt zijn in de tijd die we hiervoor hebben. We zien uit om jullie weer te ontmoeten en elkaars wegen weer te kruisen.

Heel veel liefs en zegen,
ANN & REIN

• 08 Februari 2017 - 19:25

Janneke :

Fijn van juliie te horen!! Bijzonder hoor dat jullie dit avontuur zo met God mogen beleven en Zijn liefde mogen uitdelen! Heel veel zegen op deze plek en liefs van ons

• 08 Februari 2017 - 20:48

Wieke:

Fijn om weer wat van jullie te horen. W blijven voor jullie bidden en wensen jullie Gods zegen, zodat jullie anderen tot zegen mogen zijn. Liefs Klaas en Wieke

• 08 Februari 2017 - 22:51

Joke Peters:

Lieve Anneke en Reindert, wat fijn om weer wat van jullie te horen.
    En dat jullie zo dicht bij God leven, gaaf om te lezen. En het uit mogen delen.
    Ga verder met Hem, heel veel Zegen, dikke knuffel.

• 08 Februari 2017 - 23:55

Matthijs:

Toppers!
    Mooi geschreven en respect voor het goede werk dat jullie doen :)
    Liefs,
    Matthijs en Anne-Brechtje

• 09 Februari 2017 - 08:22

Daan:

Lieve Rein en Ann,

Whow.. wat gaaf om jullie blog te lezen! Ann, wat gaaf ook dat je leiding mag geven bij de kinderprogramma's :) Ik weet hoe goed je dat kan! Gaaf, dat jullie dit samen mogen doen!

Heel veel zegen en ik hoop tot ziens!

Liefs,

Daan

• 10 Februari 2017 - 10:45

Andrea Kingma-van Ommen :

Heel veel Zegen op al die wegen!!!

Rein & Ann

Wij zijn Reindert en Anneke. We houden deze blog bij omdat we een DTS gaan doen. Een DTS is een Discipelschaps curus. En deze DTS is speciaal gericht op vluchtelingen. De eerste 3 maanden zijn we op Lesbos, in deze 3 maanden krijgen we onderwijs en zullen we uiteraard ook al de vluchtelingen gaan helpen. Daarna gaan we 3 maanden op outreach, we weten nog niet waar dat is. Dit kan in Griekenland of Turkije zijn. In die 3 maanden zullen we veel onder vluchtelingen werken. We vertrekken op 6 oktober en op 9 oktober start de DTS. We hebben er zin in en we vinden het erg leuk als je ons volgt op deze blog!

Actief sinds 29 Sept. 2016